Co je SEO copywriting? Měli bychom jako copywriteři a marketéři tohle spojení odstranit ze slovníku? Má SEO copywriting v dnešní době na internetu své místo? Čtěte dál. Jedno z nejstrašidelnějších zákoutí copy profese na vás netrpělivě čeká.
O SEO a copywritingu, se špetkou linkbuildingu
Copywriting i SEO jsou prospěšné nástroje internetového marketingu. Jejich propojení ale internetu v oblasti obsahu přineslo jen to nejhorší. Do dnešní doby stále přetrvávají kolem psaní „pro vyhledávače“ (nově i pro AI) mýty, které se některých copywriterů a hlavně jejich klientů ne a ne pustit.
Sháním SEO text, zn. 50 korun za NS

Tenhle článek poprvé vyšel před 7-8 lety. Dneska už se setkáte častěji s nabídkou 150 Kč za NS. To víte. Inflace.
Všechno ostatní ale zůstává stejné. Podobné nabídky se tváří jako super práce při mateřské, nebo přivýdělek pro studenty.
Výsledek takové spolupráce je však zpravidla katastrofou pro obě strany.
Začínající copywriter může být rád, pokud mu zadavatel těch pár korun opravdu zaplatí. No a zadavatel? Ten dostane obsah přesně v té kvalitě, za kterou si (možná) zaplatil.
Že by mu snad přitáhl zákazníky nebo pozornost vyhledávačů, se čekat nedá.
Affiliate farmy z takového obsahu stále žijí. Ano, na tuhle děsivou nabídku jsem narazila v dubnu 2025. Je s podivem, že si na to zadavatel nevycvičí AI. 🤷♀️
Samozřejmě tohle není chyba SEO textů jako spíše zažité představy, že obsah nemusí být kvalitní, hlavně, že je.
Mýtus: Klíčová slova. Klíčová slova musí být všude!
Ještě před pár lety Google posuzoval web podle toho, kolik na něj směřuje odkazů a zda je na něm dostatek klíčových slov.
SEO „specialisté“ pak na web dávali obsah, ve kterém cílové klíčové slovo zastínilo všechno ostatní. V každém textu musí být 5 % klíčových slov. A neskloňovat!

No a pak to vypadalo všelijak.
Pozor. Klíčová slova jsou stále důležitá. Musí se s nimi však pracovat trochu jinak.
Jak napsat SEO článek, aby se líbil Googlu?
Jednoduše. Stačí ho napsat tak, aby se líbil čtenářům.
Algoritmy Googlu se totiž učí a hustota klíčových slov jim nestačí.
Mnohem důležitější je:
- Expertíza
- Autorita
- Důvěryhodnost
- Zkušenost
Neboli E-E-A-T.
S nástupem AI to platí dvojnásob. Nikdo už nebude číst informace, které copywriter opíše z 5 jiných webů.
Lidé i vyhledávače prahnou po zkušenostech a expertíze, které po pětiminutovém surfování z klávesnice nevycucáte.
A co ta klíčová slova?
Ta jsou důležitá pořád. Umět pracovat s klíčovkou a klíčovými slovy je i dnes pro copywritera nutnost. Stejně jako pravidelně se vzdělávat v tom, co funguje na čtenáře, vyhledávače i na umělou inteligenci.
Co ale zůstává důležité stále stejně – nehledě na algoritmy a AI, je interní prolinkování článků.
Co to znamená? Pojďme se na to kouknout trochu blíž.
Proč by měl mít copywriter znalosti linkbuildingu a co je to interní prolinkování
Pokud už se copywritingu nějakou dobu věnujete, určitě už jste se se slovem linkbuilding setkali. Taky už asi víte, proč byste ho neměli ignorovat.
Pokud teprve začínáte a vůbec nic vám to neříká, tak se na to ve zkratce mrkneme.
Linkbuilding je v českém překladu získávání zpětných odkazů.
Ano, těch odkazů, o kterých jsem se tu už lehce zmiňovala. Stejně jako u klíčových slov a „SEO textů“ je dnes i linkbuilding trochu jinde a Google místo kvantity zajímá kvalita odkazů.
To je v tomto článku však celkem nepodstatné a na linkbuilding se podrobněji podíváme jinde.
Teď vám raději řeknu o tom interním prolinkování.
To je totiž důležitá součást linkbuildingu, která vám zajistí nejen sympatie Googlu, ale také udrží čtenáře na vašem webu.

A to chcete.
Čtenář totiž může přijít na váš článek odkudkoliv – Facebook, Google, přes doporučení v e-mailu… A to je fajn.
Jenže pokud si tuto návštěvu na webu neudržíte, je tak trochu k ničemu (a ve skutečnosti vám může v očích Googlu dokonce i ublížit).
Proto přímo v článku musíte čtenářům ukázat, co si mohou přečíst dál. Pokud se jedná o článek na e-shopu, budete v něm odkazovat na produkt, který článkem chcete prodat, i na další zajímavosti ohledně tohoto produktu. A tak dále…
Samozřejmě ani s interními odkazy to nesmíte přehnat. Kvalita i v tomto případě stojí vysoce nad kvantitou. Googlu na tom v případě interního prolinkování sice nesejde, ale pokud bude každé druhé slovo odkaz, čtenář znechuceně odejde.
Dobrý SEO copywriting je to samé, jako dobrý copywriting
Pokud to vezmeme kolem a kolem, SEO copywriting se od web copywritingu vlastně v ničem neliší.
Pokud bychom srovnávali například web copywriting s copywritingem pro rádio, billboard nebo do novin, už bychom se pár rozdílů dopátrali, ani tak by však nebyly kdovíjak zásadní.
Pokud chcete dělat dobrý SEO copywriting na web, stačí vám to, co ostatním copywriterům:
- skvělá znalost lidského myšlení,
- ještě lepší znalost vašeho produktu,
- samozřejmě to nepůjde bez češtiny,
- a neobejdete se bez znalostí toho, jak čtenáři na internetu fungují,
- navíc se hodí i znalost marketingu.
Snadné, ne? Nebojte, v dalších článcích to všechno projdeme. A pokud se chcete o copywritingu nebo linkbuildingu dozvědět víc co nejdřív, stačí mě kontaktovat!